Drivabolagen AB
Vanliga frågor om Drivabolagens butikskoncept
Vi svarar på de vanligaste frågorna som våra kunder ställer gällande Drivabolagens butikskoncept. Har ni fortfarande frågor? Kontakta oss så ska vi svara er så gott vi kan.
Hur många dagar tar det för er att bygga upp alla era kategorier i vår butik?
Vi på Drivabolagen bygger klart alla kategorier, oavsett antal, på en dag.
Hur gör ni med säsongsvaror efter aktuell säsong?
Vi tar alltid kvarvarande artiklar i retur till 100% efter avslutad säsong. Detta gör vi på det första besöket efter att den aktuella säsongen är slut.
Hur mycket inredning behöver vi införskaffa?
Ni behöver inte införskaffa någon inredning. Vi står för egen inredning utan några kostnader för er. Vi använder oss av era ryggar, men resten står vi för. Vi har även pelare och specialinredning för att lösa knepiga ytor.
Hur fungera det om vår merchandiser blir sjuk?
Om vår merchandiser blir sjuk ombesörjer vi att någon annan i vår organisation kommer till butiken och plockar upp varorna och gör en ny beställning.
När lägger ni förbeställningar?
Vi tar alltid ny förhandsorder till nästa år, direkt efter avslutad aktuell säsong. Allt för att då få till en anpassad order, efter hur försäljningen gått innevarande år. Vi lägger alltid ett plus på 10% mot vad försäljningen varit, detta för att inte stå utan artiklar de sista dagarna inför storhelgerna.
Vad behöver vi förbereda?
Det enda ni behöver förbereda är att lägga in våra prisgrupper i ert data system, stäng av era inköp och frigöra plats på de ytor vi skall bygga in våra sektioner.
Hur gör vi med inneliggande lager?
Ni stoppar inleveranserna och vi bestämmer tillsammans när våra sektioner skall byggas upp, allt beroende på när ert inneliggande lager beräknas tunna ut. De sista varorna rekommenderar vi er att sälja ut i en stört.
Vem gör beställningen och vem plockar upp varorna i butiken?
Vår merchandiser sköter beställningen, plock och förhandsordertagning. Vår medarbetare får på så vis kontroll på varuflödet för samtliga kategorier.
Får vi några besök på sommaren när ordinarie personal har semester?
Vi ser självklart till att besöka våra kunder efter det behov som finns då ordinarie personal har semester. Vi lägger även tätare besök på sommarbutiker, även om ordinarie personal är ledig den perioden.
När skickar ni fakturan på leveransen?
Drivabolagen skickar fakturan när varorna är kontrollerade i butiken och de hänger på sin plats i avdelningarna.
Har ni fler frågor eller är ni redo att öka er lönsamhet i er butik med Drivabolagen?
Är ni redo för nästa steg i er butik? Eller vill ni veta mer om Drivabolagen och vår väg till framgång? Skicka ett mail, ring eller ta kontakt via sociala medier! Vi ser fram emot att höra från dig.